9 mars 2013

Knackered.

Lördag, underbara lördag. Veckans bästa dag om ni frågar mig, och det faktum att jag sedan många år tillbaka bestämt mig för att (så gott det går) undvika att plugga på just lördagar gör den inte mindre helig. Så lite plugg som möjligt, så lite krav som möjligt och så mycket livskvalitet som möjligt, helt enkelt. Det är så det ska vara!

Det där med livskvaliteten kändes dock lite tveksamt vid 10.15 i morse, när jag för första gången i mitt liv satt bänkad på en spinningcykel och svettades som en gris medan instruktören gav mig glada tillrop och tyckte att jag skulle öka takten lite till. Själv kände jag mer för att sjunka ihop i en liten svettig hög där och då för att aldrig anstränga en benmuskel mer i hela mitt liv, men det verkade hon inte riktigt ta hänsyn till. "Kämpa på, öka takten, höj motståndet, snabbare kan ni, nu kör vi!" Jo men tjena...

På något mirakulöst vis kom jag ut ur salen levandes - dränkt i svett, knallröd i huvudet och med skakande muskler, men levandes. Efter en lång och mycket noggrann dusch börjar jag nu återkomma till livet känner jag, och om ungefär en timme ger jag mig iväg för att titta på när andra svettas i stället. Basketmatch tillsammans med Nat från basketlaget blir det, och det ska bli himla skoj att se på när någon spelar "på riktigt" liksom!

Ikväll är det melodifestival och pizza hos Saga som gäller, och efter det ska vi leta oss ut till favoritklubben the Garage är det tänkt. Håll tummarna för att mina benmuskler håller för lite dans också va!

1 kommentar: