14 januari 2013

New year, new resolutions.

Mitt nyårslöfte för 2013 är att skänka bort en viss summa pengar till en välgörenhetsorganisation varje månad. Hur stort bidraget blir får bero på hur min ekonomi i helhet ser ut just då, men en liten slant per månad ska jag se till att avvara i alla fall. Här är listan på mina utvalda organisationer:

Januari: WWF
Februari: Rädda Barnen
Mars: WaterAid
April: Greenpeace
Maj: Cancerfonden
Juni: Läkare Utan Gränser
Juli: Amnesty
Augusti: ActionAid
September: Djurens Rätt
Oktober: Hungerprojektet
November: Hjärt-lungfonden
December: UNICEF

Häng på ni också vettja!


426176_156123557835592_100003138450060_216538_583186892_n_large

5 kommentarer:

  1. Har du hittat den här bloggen? http://skitungarna2011.blogspot.cz/
    Sjukt imponerande ung tjej från Staffanstorp som startat ett boende for ett antal före detta gatubarn i Uganda. De är ingen registrerad välgörenhetsorganisation än, men lever helt på pengar som skänks. Läs bakåt i arkivet och imponeras av allt jobb och engagemang :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ooh, I will check it out! Kanske ska klämma till med en trettonde månad det här året? Det är ju trots allt 2013, höhö...

      Radera
  2. Gud vad du är fina, tös! <3

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är! Gjorde också det förra året när jag jobbade och valde spontant en ny organisation varje månad som jag skänkte 200 kr till, kändes himla bra i hjärtat ;) Go girl :D

    SvaraRadera